1. Varm choklad med tillbehör. Den första tumbliga saken jag har som tips är att göra varm choklad med sprutgrädde, kanel och minimarshmallows, så inspo. Det du gör är att du först mäter i en kopp hur mycket du vill ha, sedan häller du det i en kastrull och värmer det tiilsammans med oboypulver, kakao funkar lika bra. Efter att det har värmts klart så häller du ner det i din kopp och sedan sprutar i grädden och strör över kanel och minimarshmallows. sen är det klart.

2. Pynta ditt rum. med höstlov. Leta upp några fina höstlöv och sätt dem på en ljusslinga eller någonstans i ditt rum på väggen, vart som helst. Annars kan du även pynta ditt rum med massa doftljus av olika slag, men se till så att det inte blir för mycket olika dofter, för då kan man lätt få ont i huvudet. Lycka till.

3. Byt till en höstbakgrund på datorn/mobilen. Något som jag blir inspirerad av är när jag går in på min mobil eller dator och det är massa fina bilder på den årstiden som det är för tillfället. Därför tycker jag om att byta bakgrundsbild på datorn då och då, för då blir jag inspirerad inför hösten, så det tycker jag att ni också ska göra. Det behövs inte så mycket bilder om man vill ha det enkelt, man kan ha en enskild bild, eller så har man bilder i ett fint collage, hihi.

4. Ta massa fina höstbilder utomhus. Gå ut någonstans på en fin och inspirerande plats och fotografera några bilder. Du behöver inte använda en kamera om du inte har en eller inte vill använda den, funkar lika bra med mobilkameran. Huvudsaken är att du blir inspirerad och tycker det är kul. Det är bra det.

5. Ha filmkväll med dina vänner eller dig själv. ​Bjud hem några vänner och ha en filmkväll tillsammans med bra filmer och lite snacks om ni vill, såklart. Fast detta funkar lika bra med din familj eller om du vill vara själv och ha en filmkväll ensam. Ifall du har idétorka på bra filmer, så kan du alltid söka på internet.