Tack Smifo för att du nominerade mig till liebster award, det betyder mycket för mig.
Regler: 
1. Nämna personen är som nominerat dig och tacka. 
2. Svara på de elva frågorna som ställs till dig. 
3. Nominera elva stycken nya bloggare. 
4. Ge de nya bloggarna du nominerat elva stycken nya frågor. 
5. Se till att uppmärksamma de 11 bloggarna på att de har blivit nominerade till Liebster Award.
1. Varför började du att blogga? 
Jag började blogga för att jag tycker att det är väldigt roligt att skriva och inspirera andra. Jag ville prova något nytt. Sedan tyckte jag att det var roligt och då fortsatte jag att blogga. 
 
2. Lägger du ner mycket tid till din blogg? 
- Jag tycker själv att jag gör det. Från början gjorde jag inte det, då bloggade jag då och då, men nu vill jag lägga ner mycket tid till bloggen. Jag vill att ni ska vara glada när ni går in här på bloggen. 
 
3. Vilka är dina tre största mål i livet? 
- Mitt första mål med livet är att jag ska vara helt stolt med mig och känna mig trygg med mig själv. Mitt andra mål är att bli en väldigt bra bloggare, så att jag kan inspirera andra. Det tredje målet är att resa någonstans i världen till en fin plats, där jag kan fotografera massa fina bilder, det hade varit coolt. 
 
4. Favorit låt just nu? 
- Jag har många favoriter just nu, bland annat Ben Mitkus nya låt Ridin´ och Hurt so good med Astrid S. 
 
5. Vad skulle du göra om du hade obegränsat med pengar? 
- Jag hade shoppat en hel del och även gett bort pengar till min familj, släkt och mina vänner. Jag hade även skänt bort massa pengar till några viktiga fonder, det hade jag gjort.
 
6. Dina tre största intressen? 
- Mina tre största intressen är att dansa, fotografera och blogga. Jag har alltid gillat att dansa och jag har gått på dans i 4 år, men jag slutade iår för att jag kände för att ta en paus, nu när jag började i gymnasiet. Fotografera har jag också alltid tyckt om att hålla på med på min fritid, jag känner mig alltid lugn när jag fotograferar. Samma sak med att blogga, det är verkligen så roligt och inspirerande.
 
7. Om du fick åka vart du vill i världen, vart skulle du åka och varför? 
- Jag vill åka till Tyskland, eller Norrland igen. Jag har aldrig varit i Tyskland och jag läste tyska när jag gick i 7:an - 9:an, så det hade varit roligt att åka dit. Vi ska åka dit någon gång iallafall. Norrland har jag varit i en gång och det är så fint där, vi var i Stekenjokk och fatmomakke. Det var en så fina platser där. 
 
8. Favoritaffär? 
- Mina favoritaffärer är H&M, Glitter, Gina tricot, Karlsson och Jysk. Det beror ju på ifall det ska vara en klädaffär eller en affär med fina prylar, men dessa affärer är mina favoriter, det är blandat.
 
9. Ditt bästa barndomsminne? 
- Jag vet inte riktigt vad mitt bästa barndomsminnen är, jag gjorde inte så mycket som liten. När jag kollade i fotoboken för ett tag sedan, så hittade jag en bild på mig när jag satt i en gunga och jag hade grön lugg. Jag har ingen aning om det var riktig hårfärg eller om jag hade gjort något annat.
 
10. Vilket är ditt drömjobb? 
- Jag vill jobba som förskolelärare när jag blir äldre och det har jag velat sen jag var liten. Det hade varit roligt om jag kunde jobba med min blogg på heltid, men det vet jag att jag inte skulle klara av det. Det är iallafall en stor dröm som jag har. 
 
11. Vad gör du helst en ledig dag? 
- Jag vaknar runt klockan 8 och gör mig en god frukost. Sedan sätter jag mig framför datorn och kollar på en serie eller film på netflix. Några timmar sedan så är jag med en vän och vi hittar på något roligt. När jag kommer hem från min vän, så ställer jag mig i en lång varm dusch och gör ansiktsmask och tänder lite ljus. Jag lägger mig i sängen framför bra musik och somnar till det. Det hade varit perekt.
 
Jag nominerar: Madde, Malin, Hanna, Emma, Elin, Julia, Amanda, Emelie, Lina, Frida och Michaela

Mina frågor till er: 
1. Hur länge har du bloggat? 2. Hur gammal är du om 10 år? 3. Favoritfärg? 4. Vad gör dig glad? 5. Om du hade varit ett djur, vilket hade du då varit och varför? 6. Vilken är din tursiffra? 7. Favoritmaträtt? 8. Vilken bloggportal bloggar du på? 9. Favorit sommarminne? 10. Glass eller godis? 11. Ditt humör?